Utbildning - Steg 1 - Det coachande ledarskapet

fallstudie 2024

på jakt efter tydlighet

I dagens komplexa och föränderliga arbetsliv är ledarskapsutveckling en av de viktigaste investeringarna organisationer kan göra för att säkerställa sin framgång. Coachande ledarskap har visat sig vara en effektiv metod för att förbättra engagemang, prestation och trivsel bland medarbetarna.

Utbildningen i coachande ledarskap steg 1 (DCL1) är ofta en del av våra kunders övergripande strategi för att skapa ett mer hållbart och inkluderande ledarskap. Utbildningen syftar till att stärka ledarnas färdigheter i att leda genom stödjande och utmanande dialoger, främja självständighet och ansvarstagande, samt förbättra arbetsrelationer.

Trots att deltagare ofta inspireras av ledarskapsutbildningar, uppstår ett gap mellan insats och resultat. Den initiala entusiasmen övergår sällan i konkreta förbättringar i verksamheten.

På Alexander Holmberg & Vänner AB brinner vi för tydlighet och har utvecklat metoder för att säkerställa att utbildningen ger konkreta resultat. Genom att identifiera relevanta KPI:er och specifika förmågor som stöder företagets affärsmål och hållbar utveckling, skapar vi ledarskapsutbildningar som bidrar till verklig och konkret förändring.

net promoter score*

Utbildningen Steg 1 i coachande ledarskap har ett NPS på 73% vilket är att betrakta som mycket högt. Detta innebär att de flesta deltagarna antingen är villiga eller mycket villiga att rekommendera utbildningen till sina kollegor.

*Net Promoter Score (NPS) är ett mått på kundlojalitet som ofta används för att förstå hur benägna kunder är att rekommendera ett företags produkter eller tjänster till andra. Det introducerades av Fred Reichheld i en Harvard Business Review-artikel från 2003 och vidareutvecklades i hans bok "The Ultimate Question."

ladda hem vår studien

Vill du veta mer om hur våra ledarskapsutbildningar bidrar till verklig förändring? Ladda ner vår case study "Det Coachande Ledarskapet Steg 1" och få insikter om hur vi hjälpte deltagare och företag att öka sin motivation, förbättra sitt ledarskap och skapa en positiv påverkan i sina organisationer.

förändringsvilja

9 av 10 deltagare uttrycker en vilja att genomföra förändringar och att utveckla beteenden efter utbildningen DCL1. Exempelvis;

  • Skapa en mer stödjande arbetsmiljö.

  • Uppmuntra till ökat ansvarstagande bland medarbetarna.

  • Förbättra sin egen förmåga att kommunicera och delegera.

lust och engagemang

Cirka 70% av deltagarna är aktiva förespråkare av utbildningen och vill gärna prata om utbildningen, arbeta med denna typ av ledarskap och rekommendera sina kollegor att delta.

Verktyg & Inspiration

Löpande publicerar vi olika intressanta saker vi dyker på. Håll dig uppdaterad och anmäl dig till vårt regelbundet sporadiska nyhetsbrev.